Практика
показує,вживання ігровихтехнологій з
врахуваннямвіковихособливостей не втрачаєактуальності. Кожному
вікувідповідаєсвійнабірігор, хочабувають і виключення. Ігроватехнологія є
унікальною формою вчення, яка дозволяєзробитизвичайний урок цікавим і
увлекательним.
Ігровадіяльність на уроках
фізичноїкультуризаймаєважливемісце в освітньомупроцесі.
Цінністьігровоїдіяльностіполягає в тому, що вона враховуєпедагогічну для
психологотипу природу дитяти, відповідаєйого потребам і інтересам. Граформуєтиповінавикисоціальноїповедінки,
специфічнісистемицінностей, орієнтацію на групові і індивідуальнідії,
розвиваєстереотипиповедінки в людських общностях.
Ігровадіяльність на уроках в
школідаєможливістьпідвищити в учнівінтерес до учбових занять. Дозволяєзасвоїтибільшукількістьінформації,
заснованої на прикладах конкретноїдіяльності, щомоделюється в грі,
допомагаєдітям в процесігринавчитисяприймативідповідальнірішення в
складнихситуаціях.
Використанняігрових форм занять веде до
підвищеннятворчогопотенціалуучнів і до глибшого, осмисленого і
швидкогоосвоєнняматеріалу. Ігровіформироботи в учбовомупроцесіможуть нести ряд
функцій:навчальна;виховна;коректувально-розвивальна;психотехнічна;комунікативна;розважальна;релаксаційна.
Прискорення темпу сучасногожиття
ставить завданняактивнішевикористовуватигру для
вихованняпідростаючогопокоління. Зараз зрозуміло, щоігринеобхідні для
забезпеченнягармонійногопоєднаннярозумових, фізичних і емоційнихнавантажень,
загальногокомфортного стану.
Особливу увагу слід приділяти рухливим
іграм в початковій і середній ланці, оскільки в цьому віці закладаються основи
ігрової діяльності, направлені на вдосконалення ігрових умінь і
технико-тактічніх взаємодій, необхідних при подальшому вивченні і опануванні
спортивних ігор. І, звичайно, рухливіігри, це прекрасна база по розвиткуруховихздібностей і
умінь.
У модулі програми «Легка атлетика»
використовуються рухливі ігри, направлені на закріплення і вдосконалення
навиків бігу, стрибків і метань, на розвиток швидкісних, швидкісно-силових
здібностей, здібностей орієнтування в просторі і тому подібне
У модуліпрограми «Спортивніігри» - ігри і
естафети на опанування тактико-технічнихнавиківспортивнихігор, щовивчаються. У
модулі «Гімнастика» - рухливіігри з елементамиєдиноборств.
Через особливостідітей не
всякугруможнавикористовувати, необхідновраховуватирівеньтрудностігри і
складністьїї у взаємодіїгравців. Гра буде цікава, якщо доступна і зрозуміла.
Для цьогоможнавикористовуватирізніваріантиоднієїгри,
якіпередбачаютьзбереженняїї правил і уміньдітей з врахуваннямїхвіку і
індивідуальнихособливостей.
Для того, щобгра приносила користь,
необхіднопродумуватиїї до дрібниць. Строго дотримувати правила гри,
технікубезпеки, як для тих, щограють, так і для спостерігають за грою. Ігри з
дидактичною спрямованістюучатьдітейоб'єднуватирухи і отримані на заняттях і в
повсякденномужиттізнання, факти, систематизуючиїх в єдинеціліснеуявлення про
навколишнюдійсність.
Вимоги до відборуігорнаступні:
·
граповинна даватиновіпоняття;
·
у гріповиннірозвиватисяздібності правильно оцінюватипросторові і
тимчасовістосунки, швидкореагувати на часто змінну обстановку;
·
дидактичний і руховийвмістгри повинен
відповідатиособливостямпрограмногоматеріалу;
·
міраскладностігриповиннавідповідатизасвоєнимумінням і навичкам.
Приорганізації і
проведеннігринеобхіднодотримуватисянаступних правил:
·
простота і доступність правил;
·
кожне дитя має бути активнимучасникомгри;
·
виключитищонайменшуможливістьризику, загрозиздоров'юдітей;
·
безпекавикористовуваногоінвентаря;
·
гра не повинна принижуватигідності тих, щограють.
Немає коментарів:
Дописати коментар