неділю, 12 листопада 2017 р.

Інноваційний урок з баскетболу. Лиходід М.М.

ІННОВАЦІЙНИЙ УРОК  БАСКЕТБОЛУ  
В  7  КЛАСІ

Тема: Подорож по планеті «БАСКЕТБОЛІЇ».
Мета: Оволодіння навичками техніки кидка м’яча в кільце після  ведення і подвійного  кроку.; сприяння зміцненню здоров’я учнів засобами ігор; вироблення свідомого ставлення до занять фізичною культурою і спортом.
Основні завдання уроку:
1. Техніка ведення м’яча кроком та бігом.
2. Техніка передач м’яча обома руками від грудей з місця та з кроком вперед в парах.
3. Повторити техніку кидка м’яча в кільце після  ведення і подвійного  кроку.
4. Сприяти розвитку спритності, швидкості реакції, швидкісно-силовим якостям, силі.
    Методи: пояснювально-ілюстративний, фронтальний, поточний, груповий, коловий, змагальний.
       Місце проведення: спортивний зал.
       Обладнання та інвентар: баскетбольні м’ячі, фішки, секундомір, спеціальні пов’язки, кросворд.
       Учитель:                              Лиходід М.М.
                          
СТРУКТУРА ТА ХІД  УРОКУ

№ п/п
Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
І. Підготовча частина уроку (15 хв)
1
Шикування, повідомлення теми та завдань подорожі, привітання.
1,5 хв
Роль практичного гіда виконує вчитель.
Пояснення ходу подорожі. 

  Ми з вами будемо подорожувати по 3 маршрутах: підготовчому; основному; заключному, які в свою чергу складаються з 10 станцій.
2
Правила поведінки і техніки безпеки під час екскурсії.
15 с
Виконувати вправи по команді  практичного гіда чітко й правильно.
3
Практичний гід пояснює хід подорожі по підготовчому маршрутові.
30 с
„На підготовчому маршруті ми з вами побуваємо на 3-х станціях: „Організовую-чій”,  „Біговій” та „Загальнорозвивальній”. Від діяльності на них залежить успішність виконання завдань на основному маршруті. Мета підготовчого маршруту - розігріти організм та збільшити функціональні можли-вості наших органів, підвищити працездат-ність, підготуватися до активної фізичної діяльності та значно знизити можливість травматизму в процесі заняття”.
4
ЧСС за 10 с.
20 с
Готовність організму екскурсантів до подорожі. Учням пульс яких перевищує норму, одягнути на руку спеціальний браслет для того, щоб під час уроку звертати на їх більшу увагу.
5
Практичний гід повідомляє про початок  рухових дій на станції
 „ Організовуючій”.
  Організовуючі вправи:
1. Повороти на місці ліворуч, праворуч, кругом.
1 хв



2-3 повт.




Звернути увагу на дотримання правильних інтервалів і дистанцій.

6
Різновиди ходьби .
30 c

Вправи на формування правильної постави.
6.1

Ходьба на носках, руки на поясі.
     20 с
Спину тримати рівно, голову не нахиляти, дивитися прямо.

Ходьба на п’ятах, руки за головою.
20 с
Спину тримати рівно, голову не нахиляти, дивитися прямо.
6.2

Ходьба на зовнішньому боці ступні, руки за головою.
15 с
Спину тримати рівно, голову не нахиляти, дивитися прямо.
6.3
Ходьба на внутрішньому боці ступні, руки на поясі м’яч в прямих руках перед грудьми.
15 с
Ноги в колінах підігнути і звести.
6.4
Ходьба перекатом з пятки на носок.
15 с.
Звернути увагу на дотримання правильної дистанції.
7
 

 
Практичний гід оголошує  про початок  рухових дій на станції „Біговій”.
Біг у повільному темпі.
1,5 хв
Дихання рівномірне. Звернути увагу на дотримання правильної дистанції.
8
Біг приставними кроками:
- лівим боком вперед; 
- правим боком вперед.
2 повт.
Вправа виконується „змійкою” по ширині майданчику.
Вправа сприяє розвиткові координації рухів.
9

Біг з енергійним випростанням ніг уперед, руки на поясі.
1 повт.
Тулуб тримати рівно, назад не відхилятися.
10
Біг з енергійним випростанням ніг в назад, руки на поясі.
2 повт.
Дивитися прямо, голову не нахиляти.
11
Біг з високим підніманням колін, руки зігнуті в ліктях вперед долонями вниз.
2 повт.
Спину тримати рівно, назад не відхилятися.

12
Біг із закиданням гомілок назад, руки назад.
2 повт.
Тулуб не нахиляти вперед.
    13
Біг спиною вперед.
     2 повт.
Обов’язково дивитися в напрямку руху через ліве або праве плече.
    14
Біг у повільному темпі.

2 повт.
 Дихання рівномірне.
15
Перехід з бігу на ходьбу. Вправа на відновлення дихання.
На рахунок 1-4 – руки вгору – вдих;
5-8 – руки опустити вниз – видих .
   3-4 повт.
    
Поглядом супроводжуємо кисті рук.
16
Стрибки в чергуванні з ходьбою:
1. Стрибки на лівій нозі, руки на поясі.
2. Стрибки на правій нозі, руки на поясі.
3. Стрибки на двох ногах, руки на поясі.
1 хв

2 повт.

2 повт.

2 повт.
Між кожним повторенням виконується ходьба і кожен різновид – почергово один за одним.
14
Практичний гід повідомляє про початок  рухових дій на станції
 „ Загальнорозвивальній”.
Загальнорозвивальні  вправи з мячем.
5 хв
Виконуються в русі.

1. В.п.- м’яч в зігнутих руках перед грудьми; 1 - випростати руки вперед; 2 - в.п.; 3 - випростати руки вгору; 4 - в.п.
6-7 повт.
Вправа на дотримання дистанції.
2. В.п.- м’яч в прямих руках перед грудьми. 1,3 - поворот м’яча в кистях – ліва зверху, права знизу; 2,4 - поворот м’яча в кистях – права зверху, ліва знизу.
7-8 повт.
Спину тримати рівно, голову не нахиляти, дивитися прямо.
3. В.п.- м’яч в прямих руках над головою. 1,3 - відвести м’яч назад не згинаючи рук; 2,4 - в.п.
7-8 повт.
Вправу виконувати енергійно.
4. В.п.- м’яч в прямих руках перед грудьми. 1,3 - м’яч перевести ліворуч від себе; 2,4 - м’яч перевести праворуч від себе
9-10 повт.
Голову не повертати, дивитися прямо, рук не згинати.
5. В.п.- м’яч в зігнутих руках перед грудьми. 1,3 - нахил вперед;
 2,4 - в.п.
9-10 повт.
М’ячем дістати підйому ноги.
6. В.п. – руки на поясі, 1 – нахил уперед, дістати руками носка лівої ноги, 2 – в.п., 3 – нахил вперед, дістати руками носка правої ноги,
 4 – в.п.
8-9 повт.
Вправа на удосконалення гнучкості.
7. Стрибки з присіду в сторони.
15 с
М’яч в зігнутих руках перед грудьми.
15
Вправа на відновлення дихання.
На рахунок 1-4 – руки вгору – вдих;
5-8 – руки опустити вниз – видих .
   3-4 повт.
    
Поглядом супроводжуємо кисті рук.
16
ЧСС за 10 с.
20 с
Готовність учнів до основної частини уроку.
17
Перешиковування із однієї ширенги в дві шеренги.
20 с
Одночасно учні беруть м’ячі по одному на кожну пару.
ІІ. Основна частина уроку (25 хв)
1
Практичний гід пояснює хід подорожі по основному маршрутові
45 с
 „Зараз надійшла черга основного маршруту - його ще можна назвати технічним, тому що ми будемо подорожувати по 4-х таких станціях: „Техніка ведення м’яча кроком та бігом”, „Техніка передач м’яча обома руками від грудей з місця та з кроком вперед в парах”, „Техніка кидків м’яча в кільце після  ведення та подвійного  кроку” та „Ігрова” станція, на якій виконуватимуться ігрові естафети, що сприятимуть закріпленню технічних прийомів під час гри в баскетбол та виховують самостійність у навчальній діяльності”.
1.
Станція „Техніка ведення м’яча кроком та бігом ”
3 хв
http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/3/2809/2809_html_m39647f66.jpg
1.     Ведення м’яча бігом поперемінно
 з партнером:  
-   правою рукою;                                          - лівою рукою;
- поперемінно правою та лівою рукою
1 хв
Голова постійно піднята.

2.
„Техніка передач м’яча обома руками від грудей з місця та з кроком вперед в парах”,
6 хв
http://5fan.ru/files/2/5fan_ru_14106_971ce65522170369729c68b3cc14899c.html_files/0.jpg
1.Пряма коротка передача двома руками від грудей

2 хв
Звернути увагу на точність передач.
2. Передача м’яча двома руками від грудей із кроком
2 хв
Вправа виконується зі стійки баскетболіста Вправа виконується в парах із максимальною швидкістю.



3. Передача мяча з відскоком від підлоги
2 хв
Виконуючі  уважно стежать за відскоком м’яча.

4. Передача двома руками від грудей з середньою траєкторією польоту м’яча;

Подорожуючі  уважно стежать за правильністю передач та ловленням м’яча.
3.
Станція „Техніка кидків м’яча в кільце після  ведення і подвійного  кроку”
7 хв
1. Виконання подвійного кроку після ведення м’яча кроком з кидком
2 хв
Кидок виконується на стіну.
2. Кидок м’яча в кільце після двох кроків:
 - праворуч до щита



 - ліворуч до щита
3 хв
Перешиковування до баскетбольних щитів

4.
„Ігрова” станція

http://zavantag.com/tw_files2/urls_12/635/d-634009/634009_html_78cee768.jpg

1.  Естафета з веденням м’яча
2 хв
В одну сторону ведення м’яча правою рукою, назад – лівою.

2.  Естафета з розгадуванням кросворда
3 хв
Слідкувати за правильністю виконання. Враховується правильність розгадування кросворда.

3. Заключна естафета з обведенням фішок і передачею м’яча партнерові
3 хв
Слідкувати за правильністю виконання.
ІІІ. Заключна частина уроку (5 хв)
1
Практичний гід пояснює заключний маршрут
30с
„Заключний маршрут” побудований з 3-х станцій: „Релаксаційної”, „Підсумкової” та станції „Домашнього завдання”. Мета заключного маршруту - створення умов для поетапного переходу від збудженого стану, викликаного інтенсивною руховою діяльністю, до подальшої роботи на уроках з інших предметів.
2
Практичний гід повідомляє про зупинку на станції  „Релаксаційна”.
3 хв


1. Вправи на відновлення дихання.
На рахунок 1 – зробити повільно повний вдих, затримати повітря;
 2 – коротким і сильним поштовхом видихнути через вуста, складені трубочкою, не надуваючи щік
      15 с
Спеціальні дихальні вправи. Вправа використовується при потребі провітрювання легенів.

3.     В.п. руки за головою ліктями вперед: 1 – зробити глибокий вдих, руки всторони, 2 – видих – в.п.
15 с.
Вправа на відновлення організму.
3
ЧСС за 10 с
15 с
Звернути увагу учнів з підвищеним пульсом.
4
Практичний гід оголошує  про   станцію „Підсумкову”.  Підведення підсумків уроку, оцінювання
1,5 хв
Оцінювання діяльності працюючих провести за допомогою підсумкових карток. Визначити кращих, дати рекомендації відстаючим.
5
 Станція „Домашнього завдання”
10 с
Виконання техніки передачі м’яча двома руками від грудей з кроком вперед, та техніка кидків в кільце після ведення та подвійного кроку.
7
Правила поведінки під час виходу із спортивного залу.
10 с
Виходити із спортивного залу звичайним кроком, не виходячи зі строю, тримаючи дистанцію.














Немає коментарів:

Дописати коментар