неділю, 19 листопада 2017 р.

Технологія особисто-орієнтованого навчання

Технологія особисто-орієнтованого навчання
         Сучасний урок фізичноїкультури і підвищенняйогоефективностінеможливо без розробкипитанняособово-орієнтованогонавчання. На початку навчального року виявитирівеньфізичноїпідготовленості за допомогоютестів і стан здоров'яучнів(за данимимедичних карт).
         Особистісно-орієнтований і диференційованийпідходиважливі для учнів, як з низькими, так і з високими результатами в областіфізичноїкультури. Низькийрівеньрозвиткуруховихякостей часто буваєоднією з головних причин неуспішностіучнів по фізичнійкультурі, а учням з високимрівнем не цікаво на уроках, розрахованим на середньогоучня. Окрімділенняучнів на основну і підготовчугрупи, майже в кожному класіумовноможнарозділитидітейще на декількагруп (категорій): абсолютно здоровідіти, але що не бажаютьпрацювати; діти, щотимчасовоперейшли в підготовчугрупуіз-за хвороби; погано фізичнорозвиненідіти, якібояться кепкувань, замикаються; добрефізичнорозвиненідіти, якіможутьвтратитибажаннязайматися на уроках, якщоїм буде дуже легко і нецікаво.
         Тому і необхідне диференціювання і завдань, і вмісту, і темпу освоєння програмного матеріалу, і оцінки досягнень. Вміст особово-орієнтованого навчання - це сукупність педагогічних технологій диференційованого навчання руховим діям, розвитку фізичних якостей, формування знань і методичних умінь і технологій управління освітнім процесом, що забезпечують досягнення фізичної досконалості.
         1. Навчанняруховимдіям. Проводиться цілісним методом з подальшоюдиференціацією (виділенням деталей техніки і "розведенням" їх по складності) і даліінтеграцією (об'єднанням) цихчастинрізними способами залежновідрівнятехнічноїпідготовленостіучнів з метою якіснішоговиконаннявправи. Навчанняруховимдіямпередбачаєможливістьвиборуоперацій для вирішення тих абоіншихруховихзавдань. В цьомувипадкукоженученьможеосвоїтируховудію в переважному для ньогоскладіоперацій, що стане основою для формуванняіндивідуального, найефективнішого, стилю діяльності. Учнісильноїгрупи (у серединікласу) освоюютьучбовийматеріал в середньому на два уроки швидше за середніх і слабкихучнів. На уроках учнямдаютьсярізніучбовізавдання: однійгрупі – підготовчіабопідводящівправи, щовиконуються в полегшенихумовах; інший – ускладненіпідводящівправи; третій – дія в цілому, але в полегшеномуваріанті і так далі.Підготовленішідітивиконуютьвправи в умовахзмаганьабоускладненихумовах (вживанняобтяжувань, підвищена опора, різні опори), щозмінюються, а так само для них збільшується число повторень і число проходження кола. Меншпідготовленіучніпрацюють в стандартнихумовах. На уроціобов'язково проводиться індивідуальна робота з тимиучнями, в яких не виходитьвиконаннятієїабоіншоїруховоїдії. Індивідуальна робота з учнями на різнихетапах уроку сприяєзбереженнюфізичного, етичного і соціальногоздоров'яучнів.
         2. Розвиток фізичних якостей. Диференційований розвиток фізичних якостей, в групах різної підготовленості здійснюється з використанням як однакових, так і різних засобів і методів, але величина навантаження повинна плануватися різна, внаслідок чого рівень фізичної учнів повинен покращуватися в порівнянні з вихідним рівнем. Обов'язковий контроль фізичнихнавантажень кожного учня по частотісердечнихскорочень перед початком і післязакінченнязаняття. Для визначенняфункціонального стану учніввпроцесіфізичнихнавантаженьрізного характеру можнавикористовуватипорівняннявеличинизрушень пульсу з характером і величиною навантажень, а також і просліджуватипрудкістьвідновлення пульсу під час відпочинку.
         При проведеннівправ в ігровійабо у формізмаганняслабкихучнівможнарозподіляти по всіх командах і частішепроводитизамінуцихгравців. Продовжуючи таким чином займатися на уроках, цідітинабуваютьупевненості в своїх силах і поступововключаютьсяврегулярнізаняття. На цьомуетапі режим занять для різнихгрупмає бути різним:тренувальним, тонізуючимабощадним.
         3. Диференційоване виставляння відмітки по фізичній і технічній підготовленості учнів. При оцінціфізичноїпідготовленостіучніввраховується як максимальний результат, так і прирістїх результату. При цьомуіндивідуальнідосягнення (тобтоприрістрезультатів) маютьпріоритетнезначення. При виставленнівідмітки по фізичнійкультурівраховувати і теоретичнізнання, і технікувиконанняруховоїдії, і старанність, і умінняздійснюватифізкультурно-оздоровчудіяльність. Уроботіобов'язковозастосовуватиметодизаохочення, словеснісхвалення. Одних дітей треба переконувати у власнихможливостях, заспокоїти, підбадьорити; інших – стримативідзайвогозавзяття; третіх – зацікавити.
Все цеформуєушколярівпозитивневідношення до виконаннязавдань, створює основу для суспільноїактивності. Всівідміткиобов'язковоаргументувати.
         Тимчасовозвільненідіти, віднесені за станом здоров'я до спеціальноїмедичноїгрупимають бути присутніми на уроках: допомагати в підготовціінвентаря, суддівстві. У іграхїмцікавіпосильніролі, в естафетахїхможнапризначитикапітанами команд для організаціїдітей і допомоги з дисципліною, вони можутьвзяти участь в допустимихзавданнях, знайомляться на уроках з теоретичнимивідомостями, з технікоювиконаннядеякихруховихдій, що не вимагають великих енергетичнихвитрат, можутьвиконувативправирекомендованілікарем. Орієнтуватисильнихдітей на те, що вони зобов'язанідопомагатислабким, пропонуватиїмпідготуватислабкішоготовариша до успішноговиконаннявправи і ставитиїм за цевисокуоцінку.
         Всестороннє вивчення школярів, співвідношення різних даних дозволяє виявити причини відставання дітей, встановити головні з цих причин і здійснювати педагогічну дію, засновану на методиці диференційованого навчання. Дана технологіяполегшуєпроцеснавчання, донаміченої мети ученьдійде з поступовимнакопиченням запасу руховихумінь, з яких і формуєтьсяпотрібнадія.


Немає коментарів:

Дописати коментар